|
İş Sahibi | : | Waseda Üniversitesi Sanat ve Mimarlık Okulu | Proje Türü | : | Kamu / Sosyal | Proje Durumu | : | Uygulanmadı | Konum | : | Tokyo | İşler | : | Mimari Tasarım | Tasarım | : | Ali Manço | Tasarım Ekibi | : | Zühtü Usta, Gufran Baykal | Ödüller | : | XII. Ulusal Mimarlık Sergisi Proje Dalı Ödül Adayı | Yayınlar | : | ÇATI ve CEPHE Sayı: 28 / Sayfa: 32 » indir
BEST Sayı: 113 / Sayfa: 37 » indir
İNŞAAT DÜNYASI Sayı: 333 / Sayfa: 63, 68 » indir
İNDERGİ, Sayı: 32 / Sayfa: 96, 97 » indir
2010 ULUSAL MİMARLIK ÖDÜLLERİ KİTABI, Sayfa: 172, 173 » indir
MANÇO MİMARLIK BLOGU, 12.11.2012 » bağlantı
| Açıklama | : | Proje, Waseda Üniversitesi Sanat ve Mimarlık Okulu’nun Tokyo Moda Müzesi için açtığı mimari tasarım yarışmasına sunuldu.
Tasarım sürecinde programın gereksinimlerine yenilikçi çözümler getirirken aynı zamanda moda olgusunun özgün niteliklerini yansıtan bir yapı amaçlandı.
Dikey müze sorununa, ziyaretçileri asansörler (“zaman makinesi”) ile en üst sergi katına çıkarıp daha sonra rampalar (“zaman tüneli”) ile aşağıya indiren bir dolaşım yolu çözümü getirildi. 1920’den günümüze moda dönemleri, en eskinin en üst katta bulunduğu, caddeye doğru indikçe güncele yaklaşılan bir düzende sıralandı.
Sergi ve dolaşım alanların bölümlendirilmesinden, her katın belli bir döneme ayrılmasından, dönemler arası sınırlamalardan sakınılarak, sürekli ve akışkan bir sergileme alanı önerildi.
Programda istenen 100m’lik kule, iç dolaşımı yansıtacak biçimde, katların bağımsız olarak döndüğü ve çıkma yaptığı, devinen izlenimi veren, kıvrımlı bir kütle olarak tasarlandı.
Günışığından yararlanmak için tüm cephe, cam giydirme sistem ve onun dışında yer alan değişken yoğunlukta güneş kırıcı metal ağ dokusu ile sarıldı.
Tek renk LED dış aydınlatma ile kulenin, Tokyo gecelerinin renk karmaşası içinde ayrışan dev bir “çoçin”e (geleneksel Japon kağıt lambası) dönüşmesi tasarımın bir sonucu olarak ortaya çıktı.
|
|