|
İş Sahibi | : | Akdağlar İnşaat | Proje Türü | : | Eğitim | Proje Durumu | : | Devam Ediyor | Konum | : | İstanbul / Türkiye | Alan | : | 18.400m² | İşler | : | Ön Tasarım | Tasarım | : | Ali Manço, Zühtü Usta | Tasarım Ekibi | : | Ali Manço, Zühtü Usta, Ümit Arar | Açıklama | : | Akdağlar İnşaat tarafınca yurtdışı bağlantılı bir eğitim kuruluşuna kiralanmak üzere Kilyos’ta inşa edilecek yerleşkenin mimari tasarımı avan proje aşamasında sürmektedir.
Proje kapsamında, anaokulu, ilkokul, ortaokul ve lise derslik, kütüphane, laboratuar ve atölyeleri ile ortak yönetim ofisleri, kapalı ve açık spor sahaları, kapalı havuz, konferans salonu ve yemekhane alanları yer almaktadır.
Proje sahası, ormanlık alana komşu, 13m’lik kot farkı bulunan eğimli bir arsada, otoyola paralel konumlanmaktadır. İhtiyaç progamındaki işlevlerin yerleşim planı ve kesiti doğal ışık gereksinimleri doğrultusunda çözülmüştür. Buna göre yemekhane, kapalı spor salonu, havuz ve konferans salonu alanları arazi eğimi içine gömülmüş, derslikler, yönetim ve dolaşım alanları ise toprak üzerinde planlanmıştır.
Anaokulu arsanın güney ucuna tek katlı, iç avlulu, yerleşkenin kalanından çepeçevre bahçe ile yalıtılan ayrı bir yapı olarak yerleştirilmiştir. İlkokul ve ortaokul-lise derslik blokları arazi biçimi ve eğimine uygun olarak kuzey-güney doğrultusunda uzanan dar ve uzun kütleler olarak tasarlanmış, böylelikle dersliklerin doğal ışık ve havalanmadan olabildiğince çok yararlanması amaçlanmıştır.
Zemin üzeri en çok 3 katlı okul bloklarında dolaşım ve fuaye alanlarına ayrılan zemin katlar birer aks içeri çekilerek ön avlu ile doğrudan ilişkili, korunaklı yarı açık alanlar yaratılmıştır.
Ortak toplanma ve törenler için kullanılacak ön avlu ve bahçeye ek olarak, zemin katların üzerinde, yaş gruplarına göre ayrıştırılmış açık oyun ve spor sahalarını içeren üst avlular oluşturulmuştur.
Üst bahçeler ile ormanlık arazi kademeli bir çevre düzenlemesi ile birbirine bağlanmış, bu kademelerin gerek açık spor sahalarının izleyici alanları olarak, gerekse de öğrencilerin ormana kontrollü olarak erişimi için işlev görmesi hedeflenmiştir.
Anaokulu yapısı ve diğer blokların üstü yeşil çatı ile örtülerek toprak ve bitki örtüsünün ısı ve ses yalıtımı özelliğinden yararlanılması, ayrıca yerleşkenin bitiştiği yeşil dokunun arsa boyunca otoyola dek sürdürülmesi amaçlanmıştır. Bunun yanı sıra, yeşil çatılarda öğrencilerin eğitim amaçlı organik tarım uygulamaları yapacağı öngörülmüştür.
Yönetim ofisleri ve öğretmen odaları, ana girişi, alt ve üst avluları görebilecek merkezi bir konumda çözülmüştür.
Doğu ve batı yönlere bakan okul blokları cephelerinde güneş ışığı kontrolü için düşey paneller kullanılmıştır. Delikli metal güneş kırıcılar sonbahar yapraklarının tonlarıyla renklendirilerek uzun cephelerdeki tekdüzelik engellenmiş ve ilkokul, ortaokul ve lise bölümleri dışarıdan algılanabilir biçimde ayrıştırılmıştır. Ayrık bir yapı olan anaokulunun cephesinde ise çevresindeki peyzaja gönderme yapan yeşil tonları yeğlenmiştir. Cephelerdeki opak yüzeylerde, yerel, doğal, uzun ömürlü ve güzel yaşlanan bir malzeme olması, ayrıca projenin topografya ile bütünleşmesini vurgulaması açısından traverten kaplama kullanılmıştır.
Yerleşkede yağmur suyu toplama ve kullanma, gri su geri kullanımı, toprak kaynaklı ısı pompası, fotovoltaik cam ve panel, otomatik kapaklar ile çapraz havalanma gibi yenilikçi sürdürülebilir teknolojilerin de yardımı ile su ve enerji tüketiminin en aza indirgenmesi hedeflenmektedir.
|
|